Współpraca – to wszystkim się opłaca!

W październiku 2009 roku Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz Rada Organizacji Pozarządowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego rozpoczynają realizację projektu, którego celem jest podniesienie poziomu współpracy pomiędzy sektorem pozarządowym i samorządowym województwa. Posłużą temu trwające od października 2009 roku działania służące wzmocnieniu reprezentacji sektora pozarządowego - rad organizacji pozarządowych, sieci i federacji.

Projekt jest skierowany do przedstawicieli reprezentacji organizacji pozarządowych: rad, sieci, federacji oraz administracji publicznej, a także samorządów lokalnych.
Zakładane rezultaty projektu to wypromowanie modelowych praktyk współpracy NGOs z samorządem, integracja środowiska pozarządowego i wzmocnienie jego potencjału w relacjach z administracją publiczną, a także wzmocnienie lokalnych liderów reprezentacji sektora pozarządowego oraz podniesienie jakości pracy reprezentacji sektora poprzez wypracowanie długofalowej strategii.

W ramach projektu odbędą się dwie konferencje poświęcone międzysektorowej współpracy, partnerstwu oraz konsultacjom społecznym. Cykl spotkań grup roboczych posłuży wypracowaniu strategii rozwoju Rady Organizacji Pozarządowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Dla wzmocnienia roli reprezentacji sektora w środowiskach lokalnych odbędzie się seria spotkań animacyjnych.
Walor edukacyjny w projekcie zapewni przeprowadzenie Szkoły Umiejętności Liderskich oraz realizacja rozprowadzanych nieodpłatnie trzech filmów poświęcone szeroko pojętej problematyce reprezentacji sektora, a także dwudniowa wizyta studyjna dla członków rad, sieci, federacji i przedstawicieli samorządów.

 

Projekt realizowany jest przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.